Overige acties

Ook in de weken rond Pasen staan wij met een stand in de kerken.
Op de jaarlijkse 5 mei-viering zijn wij - in het kader van vrijheid voor iedereen - aanwezig

Omdat Amnesty International 28 mei 2011 al 50 jaar bestond organiseerden wij
2 tentoonstellingen van affiches over Amnesty in de afgelopen 50 jaar.
Dat gebeurde in de bibliotheek in Nieuw Vennep en in het
Verzorgingshuis Amstelring in Hoofddorp

Op 10 december, de dag van de Rechten van de Mens, verzorgde
Amnesty International een filmavond in het Oude Raadhuis in Hoofddorp met een actueel programma.

Journey To The End of Coal vertelt het verhaal van de dagelijkse opoffering door millioenen Chinese mijnwerkers.
Zij riskeren hun leven en verkwisten hun land, alléén maar omdat China uit is op economische groei. De reis begint in Datong.
U reist door de regio en U bezoekt de grootste kolenmijnen, van de "beste" staatsmijnen tot de ergste particulier kolenfabrieken

De hoofdfilm bestond uit de documentaire "Burma VJ".  Burma VJ is vrijwel geheel in het geheim gefilmd door een groep reporters tijdens de opstand tegen de militaire dictatuur in september 2007. Myanmarese journalisten van de organisatie "The Democratic Voice of Burma" wilden hun stem hoorbaar, en vooral zichtbaar maken. Met kleine, draagbare camera's verstopt in tassen, of vastgeklemd onder de oksels, wagen de reporters hun leven en brengen de kijker midden in het strijdgewoel.  Deze Deense documentaire won op het IDFA de hoofdprijs, ofwel de Joris Ivens Award, én de Movies That Matter Human Rights Award.

• Laatste wijziging 2 juli 2017.